TERBARU BULAN INI !!!

TERBARU BULAN INI !!!
Klik pada gambar untuk maklumat lanjut.

Promosi

Promosi
Klik Pada Gambar Untuk Maklumat Lanjut

Promosi

Promosi
Klik paada gambar untuk maklumat lanjut.

Promosi

Ahad, Disember 09, 2007

Merbahaya Dalan Senyap

BHATI2...BELI BUAH-BUAHAN YANG TELAH SIAP DI POTONG

>Good to know. >

>A 10 year old boy, had eaten pineapple about 15 days back, and fell sick, from the day he had eaten. Later when he had his health check done...

>doctors diagnosed that he had AIDS. His parents couldn't believe it... >Then the entire family under went a check-up... none of them suffered from AIDS.

>So the doctors checked again with the boy if he had eaten out...The boy >said "yes". He had pineapple that evening. Immediately a group from

> Malaya Hospital went to the pineapple vendor to check. They found the >pineapple seller had a cut on his finger while cutting the pineapple,

>his blood had spread into the fruit. When they had his blood >checked...the guy was suffering from AIDS..... but he himself was NOT aware.

Unfortunately the boy is suffering from it now. Please take care

>while you eat on the road side.

Please pass this mail to your dear one.


-From-

> MOHD IZDWAN BIN HOUSSAINI
>Pembantu Tadbir Kewangan W17
>Bahagian Kewangan Penyelidikan
>Jabatan Bendahari
>Universiti Kebangsaan Malaysia
>Faksimili : 03-89214503

Pelik?...


Tiga Sahabat Sejati, Tak Sejiwa

(Posted on: Mar 03, 2002 - 11:01 AM by puteri_khalifah)


Ada tiga sahabat, satu kura-kura..satu lagi katak..yang last ulat gongok.
Suatu hari kura-kura mengundang dua temannya ke rumahnya sempena jamuan kecil-kecilan.
So.. mereka bertiga buat le pesta kecil di rumah kura-kura

Setelah asyik berborak, makan, minum and lain-lain...
Si katak berkata : 'Eh..dari tadi rasanya ada macam benda yang kurang la..korang perasan tak?....Ha ... patut..la rokok dah habis....... '
(AMARAN! ROKOK ADALAH HARAM DAN MERBAHAYAKAN KESIHATAN)
Kura-kura: 'Iya la..sorryla gua lupa lak standby satu ....beli jer kat warong depan tu!'
Katak: 'apsal aku pulak......kaukan tuan rumah'
Kura-kura: 'Iye la.... tapi bertahun la korang nak menunggu....siapa lagi cepat '
Katak: 'so kalau gitu mintak je ulat gongok tolong....'
Kura-kura: 'Oh iya ya.. ulat gongok tolong pergi kejap'
Ulat Gonggok: 'aiya.....korang ajela'
Katak: 'alah ..pergi saja la kita orang dah undi kau'
Akhirnya si Ulat gongok pergi juga untuk membeli rokok. Si Katak dan Kura-kura menunggu
..........
..........
..........
..........
Lima minit menunggu...si Ulat gongok tak tiba juga...10 minit..20 minit...satu jam...dan sampai tiga jam Ulat gongok masih tak timbul-timbul.
Katak: 'Ulat gongok pergi mana hah tak sampai-sampai..?'
Kura-kura: 'Iye la .. risau jugak, jom kita cari!'
Katak: 'Jom..!'
Bila jer kura-kura buka pintu...
Ulat gongok sudah pun berada di depan pintu.
Kura-kura: 'Hah tu pun dia..!'
Katak: '...mana rokoknya..mulut aku dah kering sangat ni..?!'
Ulat Gonggok .: '..apa rokok-rokok...aku jalan pun belom..!!'
Katak: 'Haah tak bergerak lagi ...jadi dari tadi buat apa...?'
Ulat Gonggok .: 'Yeeeeeeeeelaaaaa..korang tak nampak ke ni...aku tak abis lagi PAKAI KASUT..!!!!!'
=perhatian! penggunaan bahasa di atas bukanlah bahasa melayu yang betul. kebanyakannya adalah perkataan pasar dan bahasa bualan harian.=